torsdag 6 augusti 2009

Kommentarsvar

Fick en intressant kommentar på förra inlägget jag tänkte jag skulle svara på här.

Paret 21_26 sa...

Är det okej att killen onanerar i samma rum, eller ska han sköta det snyggt i ett annat rum? Och i såfall vart? I sängen/framför datorn eller på toaletten? Vad tycker du Christine?
Jag har väl egentligen aldrig tänkt på det, men jag tror väl inte att det riktigt funkar om man är i samma rum. Då blir det ju naturligt mer en gruppaktivitet än något man gör själv och då försvinner väl hela "eget sex"-grejen. Däremot kan man ju givetvis göra det tillsammans, eller bredvid varandra. Det är ju onekligen sexigt att se sin partner njuta.
Uttrycket "sköta det snyggt" tycker jag blir lite konstigt, för det känns som att det förutsätter att det är något dåligt man håller på med. Personligen hade jag inte blivit ledsen om jag kom in och hittade min kille runkandes, jag hade tyckt att det var hett och antingen hoppat in eller kanske gått in i ett annat rum och gjort samma sak.
Sen tycker jag inte heller att det finns något rum som är mer "passande" än ett annat för onani. Jag gör det när och var andan faller på och då kan det råka vara i sängen, framför datorn eller kanske i soffan.

Vad tycker ni andra om det här? Har ni regler för sådana här situationer?

6 kommentarer:

Anonym sa...

så klart sex är kul

6insthlm sa...

hej intressant fråga och för vissa tabu hehehe

ur mitt perspektiv så håller jag med om att det finns inget rum som är bättre lämpat ej heller att det ska finnas några regler förutom ömsesidig respekt, tror också att onani framför sin partner är underskattat som förspel, tändning och upphetsning.

vet själv att när jag var yngre var det något jag nästan skämdes för, men det har ändrats med åren och det är jag väldigt glad för.

Det här med egen sex stund tror jag också är viktigt för det är då man kan leva ut sina fantasier i huvudet och smeka, leka och komma i sin ensamhet och där tror jag en del av sin egna sexuella utveckling också kan ligga.

lång kommentar, men detta är verkligen ett intressant ämne.

Anonym sa...

Vi har inga regler för sånt, ibland vaknar jag av att min kille ligger i sängen och onanerar, annars händer det att han gör det i duschen. Han har även en lösfitta som han leker med ibland, men som sagt så är det svårt att låta bli att hoppa in om man kommer på honom in action =P, det är HETT!

Christine sa...

Kul att se att ni också tycker det är intressant och ännu mer kul att även ni vill ha det öppet och skamlöst :)
Mer snusk utan skam åt folket!

paret21_26 sa...

Problemet för oss är att vi har olika sexbehov, för mig räcker sex någon gång i veckan, men min kille är onanerar minst en gång per dag. Jag tycker det är ofräscht att min kille sprutar både framför datorn, framför tv:n eller i lakanen, även att han torkar upp efter sig.. Nu har jag "förbjudit" honom att runka på andra platser än i badrummet och där får han runka och spruta vart han vill, i handfatet, toaletten, eller i badkaret, bara han spolar vatten efter sig ;-)

Är det bara jag som tycker det är ohygieniskt med sperma, förutom när jag själv är med och leker, och det vill jag inte göra varje dag, även att jag ibland överaskar min kille och runkar eller suger av honom när jag själv inte är sugen =)

Christine sa...

Nej där håller jag med dig, jag hade inte heller tyckt det var okay att min kille sprutade ner lakanen eller bordet eller liknande. Precis som att jag inte kladdar av mig överallt förväntar jag att han inte gör det. Det är inte så svårt att komma över magen och tvätta av sig eller så. Förstår ditt problem och kan förstå restriktionen till badrummet även om jag kanske tycker att om han lugnade sig lite med sprutet kunde det säkert funka på andra ställen också.
Funkar det för er så är det ju en bra lösning :)