torsdag 19 mars 2009

Njuta

Pratade lite med min sambo Emma om en sak häromdagen. Det angår det där med att bli slickad.
Vi är båda eniga om att det är så otroligt överskattat.

Jag minns en tid då jag tyckte om det, ja en tid då jag till och med kunde komma av det. Sedan lärde jag mig att onanera ordentligt, både på egen hand och sedan även med leksaker och då blev det mer och mer ointressant.

För mig har det säkert också att göra med att jag ett bra tag var med en kille som inte tyckte om att utföra oralsex så mycket, så att tyckte att när han väl gjorde det fick jag fan njuta av det. Han sa det så klart aldrig, men det var så det kändes. Det gjorde att jag mer såg det som en belastning än en njutning.

Nu för tiden, i alla fall med Eskil, vet jag att det inte är så. Han älskar att slicka mig och gör det mer än gärna. Ändå kan jag inte njuta av det ordentligt. Med vissa killar kan det säkert ha mycket med dålig teknik att göra, men egentligen så tycker jag att det känns helt enkelt inte tillräckligt mycket! Man hör hela tiden om hur tjejer ska älska det så mycket, i senaste Cosmo jag läste skrev de till och med om att ju "alla visste" att en kille som är bra med tungan är minst lika viktigt, om inte mer, än en som är bra på resten. I mina öron låter det helt sjukt osant. När en kille går ner på mig känner jag ibland att jag bara ligger och väntar på att han ska bli klar eller att det ska ha gått tillräckligt lång stund för att jag ska kunna avbryta honom utan att vara otrevlig. Att ta emot oralsex för att vara artig. Låter ganska konstigt, men det är faktiskt sant till och från.

Så klart vet jag att det finns kvinnor som njuter av det, det är inte det jag säger. Jag menar bara att det är överreklamerat. En ordentlig omgång med fingrarna, eller främst för min del kuken, är så otroligt mycket bättre.

Jag tar gärna emot synpunkter, vad tycker ni egentligen om att bli slickade?

7 kommentarer:

Ormen i Paradiset sa...

Jag älskar att slicka!
Och jag hoppas att Eva gillar när jag gör det, hihi, det verkar som det i alla fall! :)

Anonym sa...

Jag har fått höra att det kan avta de att få orgasm av oralsex samt enbart petting om man avnjuter de batteridriva för mycket.. maybe thats the case??
Älska din blogg btw =)

Anonym sa...

Min erfarenhet är att många tjejer gillar oralsex, speciellt när de upptäcker att jag "bestämmer" när de ska komma. Att jag leker och retas med deras upphetsning. När orgasmen börjar närma sig tar jag det lite försiktigare, så att de inte kommer, men det får heller inte sluta så att upphetsningen förvinner för mkt. Detta kan hålla på en god stund, håller man på riktigt länge är klitoris och fittan så känsliga och kåta att det inte behövs alls mycket beröring. Det är förståss en balansgång, ibland lyckas man ibland inte, men när man lyckas optimalt brukar det bli fantasitiska orgasmer. Självklart är det lite olika med olika tjejer men de flesta jag varit med har uppskattat den tekniken. Flera kommentarer har sagt ungefär så här: "Skönt att jag INTE måste komma så fort, att jag bara får ligga och njuta!"
Till oralsex för mig hör också smek och knull med fingrar och kanske leksaker samtidigt, varför välja när man kan blanda och hitta det som varje tjej njuter mest av!

mvh
Daniel

Anonym sa...

oralsex är ändå ganska överskattat, men det är jävligt skönt när man har det med rätt person. Det krävs viss finess för att få mig (tjej) att komma. Tar det för lång tid så ligger jag bara och väntar på att killen ska bli klar, men andra gånger så är det fruktansvärt skönt. jag tycker att det är ett bra förspel att reta upp varandra lite grand.

Btw, gillar din blogg skarpt. Bättre uppdateringar har det blivit också, det uppskattas :)

Anonym sa...

Jag älskar att bli slickad, innan hade jag svårt att njuta av det. Men det va för att exet sa att man luktade ruten fisk och det är ju inte nått man vill höra. Men nu har jag än kille som älskar det och inte får nog av min smak!

Måste säga att du ha en bra blogg, alltid roligt att läsa den =)

Anonym sa...

Jag har aldrig någonsin lyckats komma av att bli slickad. Jag känner alltid som du säger, att jag bara väntar till att han ska bli klar =P. Nu har jag gett upp det helt och sagt åt min kille att han inte behöver gå ner på mig, då jag inte njuter av det.

Daniella sa...

tråkigt att höra att ni ser det som en belastning.
personligen kan jag säga att jag tycker det är underbart att bli slickad. i det konstaterandet ingår att han vet hur han ska göra så att han gör det skönt som jag vill ha det. det finns bara en person som vet hur ni verkligen vill ha det och det är ni. ni måste säga till honom hur han ska göra. klart att det blir pest och pina om han inte får veta hur ni vill ha det.
ge det en ärlig chans. berätta för killen att ni har svårt att slappna av och att det känns lite ovant. kommunikation är a och o även fast det kan kännas obekvämt i dessa lägen.
han kommer känna sig ännu bättre han med när han får se njutning i era ögon.
men, som med allt allat, allt är inte för alla!

hoppas ni finner njutning tillsammans på andra sätt!!